{"id":4020,"date":"2021-08-13T11:31:11","date_gmt":"2021-08-13T11:31:11","guid":{"rendered":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/?p=4020"},"modified":"2022-01-31T11:12:27","modified_gmt":"2022-01-31T11:12:27","slug":"robotik-kodlama-nedir","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/tr-blog\/robotik-kodlama-nedir","title":{"rendered":"Robotik Kodlama Nedir?"},"content":{"rendered":"\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t

Robotik Kodlama Nedir?<\/h1>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\"\"\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t

\u0130\u00e7erik Tablosu<\/h4>\t\t\t\t\t\t\t
<\/i><\/div>\n\t\t\t\t
<\/i><\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t<\/i>\n\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t

Yap\u0131lan ara\u015ft\u0131rmalar, yakla\u015f\u0131k olarak on y\u0131ldan biraz fazla bir s\u00fcre sonra robotlar\u0131n mevcut i\u015fg\u00fcc\u00fcnde bulunan 1 milyar insan\u0131n yerine ge\u00e7ece\u011fini \u00f6ng\u00f6r\u00fcyor. \u00d6zellikle de geli\u015fmi\u015f \u00fclkelerde art\u0131k pek \u00e7ok insan, ak\u0131ll\u0131 evlerde ya\u015f\u0131yor ve enterkonekte cihazlar, tonlarca yaz\u0131l\u0131m ve cihaz kullan\u0131yor. Robot s\u00fcp\u00fcrge gibi g\u00fcnl\u00fck hayat\u0131m\u0131za dahil olan bu cihazlar, koltu\u011fumuzdan kalkmadan pek \u00e7ok i\u015fi halletmemize imkan veriyor. Bu yeni d\u00fcnya d\u00fczeninin nas\u0131l \u00e7al\u0131\u015ft\u0131\u011f\u0131n\u0131 bilmek, her birey i\u00e7in bir ihtiya\u00e7 haline gelmi\u015f durumda. Art\u0131k yaln\u0131zca temel sosyal ve bili\u015fsel yeteneklere sahip olmak yetmiyor. \u00c7ocuklar\u0131n ba\u015far\u0131l\u0131 ve mutlu bireyler olabilmesi i\u00e7in, yar\u0131n\u0131n d\u00fcnyas\u0131na bug\u00fcnden haz\u0131r olmalar\u0131n\u0131 sa\u011flayacak yetenekler geli\u015ftirmeye ihtiyac\u0131 var.<\/span><\/p>

Geli\u015fen teknolojinin hayat\u0131n her alan\u0131na entegre oldu\u011fu bu dijital \u00e7a\u011fda, \u00e7ocuklar\u0131n ve \u00f6\u011frencilerin de bu duruma adaptasyonu b\u00fcy\u00fck \u00f6nem ta\u015f\u0131yor. Bu adaptasyon s\u00fcrecinin en \u00f6nemli ad\u0131m\u0131 da, son y\u0131llarda olduk\u00e7a pop\u00fcler olan robotik kodlama e\u011fitiminden ge\u00e7iyor. K\u0131saca STEM olarak bilinen fen, teknoloji, m\u00fchendislik ve\u00a0<\/span>matematik<\/a>\u00a0alanlar\u0131ndaki i\u015flerin ilerleyen y\u0131llarda daha da \u00f6nem kazanacak olmas\u0131n\u0131n yan\u0131 s\u0131ra robotik kodlama, \u00f6\u011frencilere hayat\u0131n her alan\u0131nda ve t\u00fcm kariyer t\u00fcrlerinde i\u015flerine yarayacak problem \u00e7\u00f6zme yetene\u011fi de kazand\u0131r\u0131yor. Konu ile yeni tan\u0131\u015fan ebeveynlerin ve \u00f6\u011frencilerin ise ak\u0131llar\u0131nda hep ayn\u0131 sorular d\u00f6n\u00fcyor.\u00a0<\/span><\/p>

Robotik Kodlama Nedir?<\/span><\/h2>

Robotik bilimi ve kodlama, bug\u00fcn pek \u00e7ok \u00fclkede ilk\u00f6\u011fretimden itibaren m\u00fcfredata girmi\u015f durumda. \u00d6\u011frenciler bir robotik kitinin bir araya gelerek robot kol olu\u015fturdu\u011funu g\u00f6rd\u00fc\u011f\u00fcnde ya da programlad\u0131klar k\u00fc\u00e7\u00fck cihaz \u00e7al\u0131\u015ft\u0131\u011f\u0131nda \u00e7ok heyecanlan\u0131yor ancak robotik kodlama, asl\u0131nda e\u011flenceli bir aktiviteden \u00e7ok daha fazlas\u0131. \u201cRobotik kodlama nedir?\u201d sorusuna cevap verebilmek i\u00e7in \u00f6ncelikle kodlaman\u0131n anlam\u0131n\u0131 bilmek gerekiyor. Kodlama basit\u00e7e, bir robotun veya bilgisayar\u0131n programlar\u0131n\u0131n hem okuyabilece\u011fi hem de i\u015fleyebilece\u011fi yaz\u0131l\u0131 talimatlar toplam\u0131n\u0131 ifade ediyor. Kodlama s\u00fcreci, bir robotun ger\u00e7ekle\u015ftirece\u011fi g\u00f6revlerin belirlendi\u011fi, bunlar\u0131n yap\u0131labilmesi i\u00e7in kodun tasarland\u0131\u011f\u0131 ve sonras\u0131nda da g\u00f6zlem yap\u0131lan bir s\u00fcre\u00e7. Robotik kodlama denildi\u011finde, ki\u015finin robot g\u00f6revini bitirene kadar t\u00fcm hareketleri g\u00f6zlemlemesi, bi\u00e7imlendirmesi, deneme yan\u0131lma y\u00f6ntemini de kullanarak robotu geli\u015ftirmesi s\u00fcreci anla\u015f\u0131l\u0131yor.<\/span><\/p>

Kodlama, art\u0131k hayat\u0131n her alan\u0131nda s\u0131k s\u0131k kullan\u0131l\u0131yor. Mikrodalga f\u0131r\u0131n, ak\u0131ll\u0131 telefon ya da arabalar\u0131m\u0131z gibi g\u00fcnl\u00fck hayatta s\u00fcrekli kulland\u0131\u011f\u0131m\u0131z elektronik ara\u00e7lar, kodlaman\u0131n hayat\u0131n ne kadar da i\u00e7inde oldu\u011funu g\u00f6steriyor. Robotik kodlama s\u00fcreci ise, robotun t\u00fcr\u00fcne g\u00f6re de\u011fi\u015fiklik g\u00f6stermekle birlikte, m\u00fchendislikten tasar\u0131ma ve desenden matemati\u011fe pek \u00e7ok alanda bilgi birikimine ihtiya\u00e7 duyuyor. Bu alan, ki\u015finin s\u00fcre\u00e7 boyunca hem planlama ve ara\u015ft\u0131rma hem de bilgi ve de\u011ferlendirme gibi yeteneklerini de kullanmas\u0131n\u0131 gerektiriyor.<\/span><\/p>

Robotik Kodlama Nas\u0131l Yap\u0131l\u0131r?<\/span><\/h2>

Robotik bilimi ve kodlama ile ilgili olarak cevab\u0131 en \u00e7ok merak edilen sorulardan bir tanesi de \u201cRobotik kodlama nas\u0131l yap\u0131l\u0131r?\u201d sorusu. Robotik kodlama, \u00fczerinde \u00e7al\u0131\u015fma y\u00fcr\u00fct\u00fclen ve tasarlanan robotun t\u00fcr\u00fcne ve \u00e7al\u0131\u015faca\u011f\u0131 alana g\u00f6re farkl\u0131 m\u00fchendislik dallar\u0131 ile ilgili bilginin yan\u0131 s\u0131ra matematik ve g\u00f6rsel tasar\u0131m gibi alanlarda da bilgiye ihtiya\u00e7 duyuyor. Bu kodlama t\u00fcr\u00fcnde robotun ger\u00e7ek\u00e7i ve do\u011fru bir \u015fekilde geri bildirim vermesini sa\u011flamak ama\u00e7lan\u0131yor. Robotik kodlama yapabilmek i\u00e7in ise Raspberry Pi, Arduino ve benzeri yaz\u0131l\u0131m ara\u00e7lar\u0131n\u0131 bilmek gerekiyor.\u00a0<\/span><\/p>

Bu kodlama \u00e7e\u015fidinde ayn\u0131 zamanda C, C#, Fortran, Python, Java gibi yayg\u0131n programa dilleri de kullan\u0131l\u0131yor. Son y\u0131llarda en pop\u00fcler olan ve en s\u0131k kullan\u0131lan programlama dili ise C ve C++ dili! C++ dili, nesne y\u00f6nelimli programlama olarak ge\u00e7iyor ve C dilinin bir t\u00fcr\u00fc olarak biliniyor. \u00d6rne\u011fin, Arduino arac\u0131 genellikle C\u2019nin programlama dillerini kullan\u0131yor. Dolay\u0131s\u0131yla uygulamal\u0131 kodlama yap\u0131ld\u0131\u011f\u0131 durumlarda, programlama dilinin mant\u0131\u011f\u0131n\u0131 da bilmek gerekiyor.<\/span><\/p>

Robotik Kodlama Neler Kazand\u0131r\u0131r?<\/span><\/h2>

Basit anlam\u0131yla bir robotun ya da bilgisayar program\u0131n\u0131n okuyup uygulamaya d\u00f6kt\u00fc\u011f\u00fc yaz\u0131l\u0131 talimatlar b\u00fct\u00fcn\u00fc olan kodlamada \u00f6\u011frenciler, robotun tamamlamas\u0131n\u0131 istedikleri g\u00f6revlere karar veriyor, bunun i\u00e7in gerekli olan kodu tasarl\u0131yor ve sonucu g\u00f6rmek i\u00e7in robotun hareketlerini g\u00f6zlemliyor. Robotik kodlama, ki\u015finin deneme-yan\u0131lma yolu ile\u00a0 d\u00fc\u015f\u00fcnme bi\u00e7iminin sonu\u00e7lar\u0131n\u0131 g\u00f6rmesine imkan veriyor. Sonu\u00e7ta bu s\u00fcre\u00e7 hedeflenen g\u00f6rev robot taraf\u0131ndan sa\u011fl\u0131kl\u0131 bir \u015fekilde ger\u00e7ekle\u015ftirilene kadar devam ediyor ve b\u00f6ylece ki\u015fi sab\u0131rl\u0131 olman\u0131n da sonu\u00e7lar\u0131n\u0131 g\u00f6r\u00fcyor.<\/span><\/p>

Robotik kodlama \u00f6\u011frenme s\u00fcrecinin ki\u015fiye kazand\u0131rd\u0131\u011f\u0131 en \u00f6nemli yeteneklerden bir tanesi de yarat\u0131c\u0131 ve ele\u015ftirel d\u00fc\u015f\u00fcnme becerisi! Yaz\u0131lan kodun do\u011fru oldu\u011fundan emin olmak ve robotun yapaca\u011f\u0131 hareketleri belirlemek i\u00e7in, yarat\u0131c\u0131 bir bak\u0131\u015f a\u00e7\u0131s\u0131na ihtiya\u00e7 duyuluyor. Bir kodun d\u00fczg\u00fcn bir \u015fekilde \u00e7al\u0131\u015fabilmesi i\u00e7in kusursuz ve spesifik olmas\u0131 gerekiyor. \u00c7o\u011funlukla ilk kez yaz\u0131lan bir kod, m\u00fckemmel olmuyor. Hata bulunan kodlar ise, do\u011fal olarak, \u00e7al\u0131\u015fm\u0131yor. Bu durumda azimli, \u00e7\u00f6z\u00fcm odakl\u0131 bir bak\u0131\u015f a\u00e7\u0131s\u0131na sahip olman\u0131n yan\u0131 s\u0131ra kontrol duygusu ve i\u015fbirlik\u00e7i bir ki\u015filik yap\u0131s\u0131 da bu projelerde geli\u015ftirilen ki\u015filik \u00f6zelliklerinden baz\u0131lar\u0131 aras\u0131nda yer al\u0131yor.<\/span><\/p>

Kodlama \u00f6\u011frenme s\u00fcrecinin \u00f6\u011frencilere kazand\u0131rd\u0131\u011f\u0131 bir di\u011fer \u00f6zellik ise problem \u00e7\u00f6zme yetene\u011fi. Robotu bir araya getirirken kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131klar\u0131 sorunlar kar\u015f\u0131s\u0131nda \u00e7\u00f6z\u00fcm odakl\u0131 olmay\u0131 \u00f6\u011frenen \u00f6\u011frenciler, s\u00fcre\u00e7 boyunca g\u00fczel vakit ge\u00e7irdi\u011fi i\u00e7in bu sorunlar\u0131 \u00e7\u00f6zmekten ka\u00e7m\u0131yor ve robotun \u00e7al\u0131\u015fabilmesi i\u00e7in gereken her \u015feyi yap\u0131yor. Robotik kodlama kitleri, \u00e7o\u011funlukla kullanma k\u0131lavuzu ile birlikte geliyor ancak baz\u0131 \u00f6\u011frenciler bundan ho\u015flanm\u0131yor. Bu noktada farkl\u0131 kitler denemek de \u00e7ocuklar\u0131n yarat\u0131c\u0131l\u0131\u011f\u0131n\u0131 geli\u015ftiriyor. Robotik bilimi, \u00e7ocuklar\u0131n bilgisayar programlama yeteneklerini de geli\u015ftirmesine imkan veriyor. \u00d6zellikle geli\u015fmi\u015f programlar, \u00e7ocuklar\u0131n kendi robotlar\u0131n\u0131 programlamas\u0131n\u0131 gerektiriyor.<\/span><\/p>

Robotik kodlama \u00f6\u011frenmek \u00e7ocuklar\u0131n ve \u00f6\u011frencilerin bilim ve matematik alan\u0131nda da daha kolay \u00f6\u011frenmelerini ve daha kolay geli\u015fmelerini sa\u011fl\u0131yor. Bilimsel teoriler, robotik kodlama ile ger\u00e7ek hayatta kar\u015f\u0131l\u0131k buluyor. Elektri\u011fin kullan\u0131m\u0131, gerilim ve g\u00fc\u00e7 gibi kavramlar\u0131 robotlar\u0131n bir araya getirilmesinde \u00f6nemli bir yer tutuyor. Basit ve karma\u015f\u0131k matematik kavramlar\u0131 da robot bir araya getirilirken prati\u011fe d\u00f6k\u00fcl\u00fcyor. B\u00f6ylece \u00f6\u011frenciler, bu teorileri \u00e7ok daha kolay i\u00e7selle\u015ftiriyor. Ayr\u0131ca \u00e7ocuklar robotu bir araya getirirken \u00fc\u00e7 boyutlu geometrik bi\u00e7imleri de uygulamal\u0131 olarak kullanm\u0131\u015f oluyor. B\u00f6ylece \u00fc\u00e7 boyutlu d\u00fc\u015f\u00fcnme al\u0131\u015fkanl\u0131\u011f\u0131 kazanan \u00e7ocuklar, uzay alg\u0131lar\u0131n\u0131 da do\u011fru bir \u015fekilde geli\u015ftiriyor. Bir yandan da \u00e7ocuklar\u0131n ince motor becerilerinin geli\u015fimi h\u0131zlan\u0131yor.<\/span><\/p>

Robotik Kodlama E\u011fitimi<\/span><\/h2>

Robotik bilimi her ge\u00e7en g\u00fcn artan bir h\u0131zla ilerliyor ve d\u00fcnyam\u0131z da gitgide daha fazla dijitalle\u015fiyor. Bu durum, \u00e7ocuklar\u0131n de\u011fi\u015fen ve geli\u015fen d\u00fcnyaya uyum sa\u011flayabilmesi i\u00e7in hem robotik bilimi hem de kodlama ile i\u00e7 i\u00e7e olmas\u0131n\u0131 gerektiriyor. Robotik sistemleri ve programlama dilini \u00f6\u011frenmek i\u00e7in \u00e7ocuklara pek \u00e7ok robotik kodlama e\u011fitimi f\u0131rsat\u0131 sunuluyor. G\u00fcn\u00fcm\u00fczde hem d\u00fcnyada hem de T\u00fcrkiye\u2019de pek \u00e7ok e\u011fitim kurumu, STEM (Bilim-Teknoloji-M\u00fchendislik-Matematik) ve STEAM (Bilim-Teknoloji-M\u00fchendislik-Sanat-Matematik) isimleri alt\u0131nda robotik kodlama e\u011fitimi eriyor. Bu e\u011fitim programlar\u0131, \u00e7ocuklar\u0131n ve gen\u00e7lerin analitik d\u00fc\u015f\u00fcnme yeteneklerini art\u0131r\u0131yor ve m\u00fchendislik ile gen\u00e7 ya\u015fta ilgilenmelerine olanak veriyor. Robotik ve kodlama e\u011fitimi, k\u00fc\u00e7\u00fck ya\u015ftaki \u00e7ocuklar i\u00e7in genellikle oyunlar ve oyuncaklar ile ba\u015fl\u0131yor. Ortalama olarak 10 ya\u015f\u0131ndan sonra \u00e7ocuklar, programlama dili \u00f6\u011frenmeye ba\u015flayabiliyor.<\/span><\/p>

Yakla\u015f\u0131k olarak 18 bin \u00fcyeye sahip olan B\u00dcMED\u2019in (Bo\u011fazi\u00e7i \u00dcniversitesi Mezunlar Derne\u011fi) 21. Y\u00fczy\u0131l\u0131n gerektirdi\u011fi yetenek ve \u00f6zelliklere sahip \u00e7ocuklar yeti\u015ftirmek amac\u0131yla kurdu\u011fu B\u00dcMED ME\u00c7 (Merak Eden \u00c7ocuk) Okullar\u0131 da, derslerde bili\u015fim teknolojilerini de aktif olarak kullan\u0131yor. E\u011fitim programlar\u0131n\u0131 ve ders i\u00e7eriklerini daha da zenginle\u015ftiren ve geli\u015ftiren bili\u015fim teknolojileri, \u00e7ocuklar\u0131n deneysel yolla \u00f6\u011frenmelerine yard\u0131mc\u0131 oluyor. Hem y\u00fcz y\u00fcze e\u011fitimde pratik olarak uygulanan hem de uzaktan e\u011fitim ara\u00e7lar\u0131 ile peki\u015ftirilen bu dersler, \u00e7ocuklar\u0131n ba\u015fta robotik kodlama e\u011fitimi olmak \u00fczere pek \u00e7ok bili\u015fim odakl\u0131 e\u011fitimi verimli bir \u015fekilde almas\u0131n\u0131 sa\u011fl\u0131yor.\u00a0 B\u00dcMED ME\u00c7 Okullar\u0131nda \u00f6\u011frenciler, anaokulundan itibaren teknoloji ile i\u00e7 i\u00e7e bir e\u011fitim al\u0131yor. Robotik kodlama e\u011fitiminin \u00f6n planda oldu\u011fu bili\u015fim teknolojileri dersleri, \u00e7ocuklar\u0131n k\u00fc\u00e7\u00fck ya\u015ftan itibaren konu ile aktif olarak ilgilenmeye ba\u015flamas\u0131na imkan veriyor.<\/span><\/p>

Robotik Kodlama Oyunlari<\/span><\/h3>

\u00d6zellikle okul \u00f6ncesi \u00e7a\u011fdaki \u00e7ocuklar\u0131 robotik kodlama ile tan\u0131\u015ft\u0131rmak, ebeveynler i\u00e7in olduk\u00e7a zorlu bir s\u00fcre\u00e7 olabiliyor. Oysa Z jenerasyonu olarak adland\u0131r\u0131lan yeni nesil, bilgisayar ve ak\u0131ll\u0131 telefonlar ile i\u00e7 i\u00e7e b\u00fcy\u00fcyor. Bu ak\u0131ll\u0131 ara\u00e7lar\u0131 onlara yasaklamak yerine, robotik bilimi ve kodlama ile tan\u0131\u015fmalar\u0131n\u0131 sa\u011flamak i\u00e7in bu ara\u00e7lardan faydalanmak m\u00fcmk\u00fcn. Pek \u00e7ok bilgisayar oyunu ve uygulama, \u00e7ocuklar\u0131n programlama dilini \u00f6\u011frenmeleri i\u00e7in birer f\u0131rsat. Art\u0131k oyuncaklarla oynamayan \u00e7ocuklar\u0131n yeni oyuncaklar\u0131, bilgisayar oyunlar\u0131. Elbette \u00e7ocuklar ebeveynlerin \u00f6nerdi\u011fi oyunlar\u0131 her zaman tercih etmeyebiliyor ancak hem e\u011flenceli hem de e\u011fitici robotik kodlama oyunlar\u0131, \u00e7o\u011fu zaman \u00e7ocuklar\u0131n ilgisini \u00e7ekmeyi ba\u015far\u0131yor. Bu oyunlardan baz\u0131lar\u0131 \u00e7ocuklar\u0131n hedefe ula\u015fmak i\u00e7in basit kodlama y\u00f6ntemlerini kullanmalar\u0131n\u0131 gerektiriyor. \u00d6rne\u011fin, arabay\u0131 var\u0131\u015f \u00e7izgisine ula\u015ft\u0131rmak i\u00e7in kodlama gerektiren yar\u0131\u015f oyunlar\u0131 ya da engelleri a\u015fmak i\u00e7in \u201ce\u011fer-ise-de\u011filse\u201d y\u00f6ntemini kullanan oyunlar, e\u011flenceli ve e\u011fitici robotik kodlama oyunlar\u0131na birer \u00f6rnek.<\/span><\/p>

Ayn\u0131 zamanda pek \u00e7ok web sitesi de, \u00e7ocuklar\u0131n basit programlama dilini \u00f6\u011frenmesi i\u00e7in e\u011flenceli oyunlar sunuyor. Sevilen \u00e7izgi film karakterlerini hikayelerine entegre eden bu oyunlar, \u00e7ocuklar\u0131n ilgisini \u00e7ok kolay bir \u015fekilde \u00e7ekmeyi ba\u015far\u0131yor. Elbette tek se\u00e7enek, bilgisayar oyunlar\u0131 de\u011fil. Robotik kodlama oyunlar\u0131 i\u00e7erisinde e\u011flenceli ve s\u00fcr\u00fckleyici kutu oyunlar\u0131 ve kart oyunlar\u0131 da yer al\u0131yor. Bu oyunlar \u015fart, fonksiyon, d\u00f6ng\u00fc ve programlama hatalar\u0131 gibi basit kavramlar\u0131 \u00e7ocuklar\u0131n e\u011flenceli bir \u015fekilde anlamas\u0131n\u0131 sa\u011fl\u0131yor. Robotik bilimi ve kodlama ile ilgili teknolojik pek \u00e7ok oyuncak da bulunuyor. Bu robot oyuncaklar daha y\u00fcksek fiyatl\u0131 olsa da, \u00e7ocuklar\u0131n bu alana olan ilgisini artt\u0131r\u0131yor.<\/span><\/p>

Robotik Kodlama At\u00f6lyesi<\/span><\/h3>

\u00c7ocuklar\u0131n robotik kodlamay\u0131 etkili bir \u015fekilde \u00f6\u011frenmesinin en do\u011fru yolu, bunu okullar\u0131ndaki ana m\u00fcfredatlar\u0131na dahil etmek. B\u00dcMED ME\u00c7 Okullar\u0131, bu konuyu ana m\u00fcfredat\u0131na dahil ederek \u00e7ocuklar\u0131n bu konuda daha fazla sorumluluk hissetmesine imkan veriyor. Ancak her \u00e7ocuk temel e\u011fitimde bu imkana sahip olmayabiliyor. Bu noktada ebeveynler \u00e7o\u011fu zaman, \u00e7ocuklar\u0131n\u0131 robotik kodlama at\u00f6lyesi ve kurslar\u0131na g\u00f6ndermeyi tercih ediyor. Bu at\u00f6lyelerde \u00e7ocuklar ve gen\u00e7ler, robotik bilimi ve programlama dili ile tan\u0131\u015f\u0131yor. Konunun temellerine hakim olan \u00f6\u011frenciler, b\u00f6ylece bu alana olan ilgilerini de beslemi\u015f oluyor. Bu sayede \u00e7ocuklar, algoritmalar\u0131n mant\u0131\u011f\u0131n\u0131 anl\u0131yor ve mant\u0131ksal d\u00fc\u015f\u00fcnme becerilerini geli\u015ftiriyor. Bu at\u00f6lyeler ayn\u0131 zamanda robotlar\u0131n temel par\u00e7alar\u0131n\u0131 tan\u0131yor ve bu par\u00e7alar\u0131 nas\u0131l kullanabilece\u011fi ile ilgili de bir fikir edinmi\u015f oluyor.<\/span><\/p>

\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t

\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t<\/i>Prev<\/span><\/span>\u00d6NCEK\u0130 \u0130\u00c7ER\u0130K<\/span>Helikopter Ebeveynlik Nedir?<\/span><\/span><\/a>\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\tSONRAK\u0130 \u0130\u00c7ER\u0130K<\/span>STEM Nedir?<\/span><\/span><\/i>Next<\/span><\/span><\/a>\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u0130\u00e7erik Tablosu Yap\u0131lan ara\u015ft\u0131rmalar, yakla\u015f\u0131k olarak on y\u0131ldan biraz fazla bir s\u00fcre sonra robotlar\u0131n mevcut i\u015fg\u00fcc\u00fcnde bulunan 1 milyar insan\u0131n yerine ge\u00e7ece\u011fini \u00f6ng\u00f6r\u00fcyor. \u00d6zellikle de …<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":4149,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"elementor_header_footer","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[116],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4020"}],"collection":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4020"}],"version-history":[{"count":4,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4020\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5722,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4020\/revisions\/5722"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4149"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4020"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4020"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4020"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}