{"id":5379,"date":"2021-11-16T14:30:03","date_gmt":"2021-11-16T14:30:03","guid":{"rendered":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/?p=5379"},"modified":"2022-01-31T10:52:45","modified_gmt":"2022-01-31T10:52:45","slug":"wechsler-zeka-testi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/tr-blog\/wechsler-zeka-testi","title":{"rendered":"Wechsler Zeka Testi"},"content":{"rendered":"\t\t
Wechsler Yeti\u015fkin Zeka \u00d6l\u00e7e\u011fi (WAIS), ilk olarak 1955 y\u0131l\u0131nda gen\u00e7ler ve yeti\u015fkin bireyler i\u00e7in tasarlanm\u0131\u015f bir zeka testidir. Test, zekan\u0131n tek bir genel zeka fakt\u00f6r\u00fcnden ziyade bir dizi farkl\u0131 zihinsel yetenekten olu\u015ftu\u011funu savunan Psikolog David Wechsler taraf\u0131ndan haz\u0131rlanm\u0131\u015ft\u0131r. Ge\u00e7erlili\u011fi ve g\u00fcvenilirli\u011fi y\u00fcksek olmas\u0131 sebebiyle \u00fclkemizde s\u0131k\u00e7a uygulan\u0131r.<\/span><\/p>\n <\/p>\n Wechsler testlerinin en ay\u0131rt edici \u00f6zelli\u011fi, her bir alt b\u00f6l\u00fcm i\u00e7in ayr\u0131 puanlar bulunan s\u00f6zl\u00fc ve s\u00f6zl\u00fc olmayan (performans) b\u00f6l\u00fcmlere ayr\u0131lmas\u0131d\u0131r. Wechsler \u00f6l\u00e7eklerinin tamam\u0131 alt\u0131 s\u00f6zel ve be\u015f performans alt testine ayr\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Bir\u00e7ok farkl\u0131 yetene\u011fi \u00f6l\u00e7\u00fcyor olmas\u0131, \u00e7ok\u00e7a tercih edilmesini sa\u011flar. Testin tamam\u0131n\u0131n uygulanmas\u0131 60 ila 90 dakika s\u00fcrmektedir. <\/span> <\/p>\n <\/p>\n Akademik ba\u015far\u0131 ile en s\u0131k ili\u015fkilendirilen bile\u015fen olan s\u00f6zel zeka, kelimeleri veya matematiksel sembolleri kullanarak soyut terimlerle d\u00fc\u015f\u00fcnme yetene\u011fini ifade eder. Performans zekas\u0131, ili\u015fkileri alg\u0131lama ve ayr\u0131 par\u00e7alar\u0131 mant\u0131ksal olarak bir b\u00fct\u00fcn halinde bir araya getirme yetene\u011fini \u00f6nerir. Performans b\u00f6l\u00fcm\u00fcn\u00fcn Wechsler \u00f6l\u00e7eklerine dahil edilmesi, anadili farkl\u0131 olan ve konu\u015fma ve dil bozuklu\u011fu olan \u00e7ocuklar\u0131n bili\u015fsel yeteneklerini de\u011ferlendirmede \u00f6zellikle yararl\u0131d\u0131r. Test, her b\u00f6l\u00fcm\u00fc olu\u015fturan belirli alt testlerin say\u0131s\u0131 nedeniyle, belirli \u00f6\u011frenme g\u00fc\u00e7l\u00fckleri i\u00e7in tarama yapan okul psikologlar\u0131 i\u00e7in \u00f6zellikle de\u011ferli olabilir.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Stanford-Binet zeka testi her ne kadar d\u00f6neminde ve sonras\u0131nda ses getirse de Wechsler, bu testin baz\u0131 s\u0131n\u0131rland\u0131rmalar bar\u0131nd\u0131rmas\u0131ndan ho\u015fnut de\u011fildi. Ona g\u00f6re zeka, ki\u015finin \u00e7evresine uyum sa\u011flama kabiliyeti ve problem \u00e7\u00f6zme yetene\u011finde olu\u015fuyordu. Tek bir IQ puan\u0131, belirli g\u00f6revlere vurgu yap\u0131lmas\u0131 ve testin \u00f6zellikle \u00e7ocuklar\u0131 kapsamas\u0131 nedeniyle yeti\u015fkinler i\u00e7in ge\u00e7ersizlik durumu giderilmeliydi.<\/span><\/p>\n Bu nedenle, 1930’larda Wechsler-Bellevue Zeka \u00d6l\u00e7ekleri olarak bilinen yeni bir test tasarlanm\u0131\u015ft\u0131r. Test daha sonra revize edilmi\u015f ve Wechsler Yeti\u015fkin Zeka \u00d6l\u00e7e\u011fi olarak tan\u0131nm\u0131\u015ft\u0131r. <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Wechsler \u00c7ocuklar i\u00e7in Zeka \u00d6l\u00e7e\u011fi (d\u00fczenli, g\u00f6zden ge\u00e7irilmi\u015f ve \u00fc\u00e7\u00fcnc\u00fc bask\u0131) ve Wechsler Okul \u00d6ncesi ve Birincil Zeka \u00d6l\u00e7e\u011fi, <\/span><\/p>\n kullan\u0131labilir. N\u00f6rolojik bozuklu\u011fu olan \u00e7ocuklar, beyin fonksiyonlar\u0131n\u0131 de\u011ferlendirmek i\u00e7in s\u0131kl\u0131kla n\u00f6ropsikolojik testlere dahil edilirler. Bir\u00e7ok \u00fclkede 6-16 ya\u015f aral\u0131\u011f\u0131ndaki \u00e7ocuklar i\u00e7in zekay\u0131 farkl\u0131 \u00f6l\u00e7\u00fcm imkanlar\u0131yla derecelendiren WISC-R (Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised) testleri tercih edilmektedir.<\/span><\/p>\n <\/p>\n Turkish Journal of Psychology <\/span><\/i>dergisinin 2017 Haziran say\u0131s\u0131nda Wechsler testleri etrafl\u0131ca ele al\u0131nm\u0131\u015ft\u0131r. Buradaki bilimsel aktar\u0131mlara g\u00f6re WISC-R, 1995 y\u0131l\u0131nda T\u00fcrk\u00e7eye uyarlanm\u0131\u015ft\u0131r. WISC-R, hastaneler, klinikler, Rehberlik Ara\u015ft\u0131rma Merkezleri ve ara\u015ft\u0131rma alanlar\u0131nda y\u0131llard\u0131r yayg\u0131n olarak kullan\u0131lmaktad\u0131r. Spesifik olarak, ki\u015fiye \u00f6zel e\u011fitime ihtiya\u00e7 duyan \u00e7ocuklar\u0131n de\u011ferlendirilmesinde bir de\u011ferlendirme arac\u0131 olarak \u00f6nemli bir rol oynamaktad\u0131r. <\/span><\/p>\n <\/p>\n \u00d6l\u00e7ek 1974 y\u0131l\u0131nda WISC-R olarak revize edildi\u011finde ya\u015f aral\u0131\u011f\u0131 6-16 olarak de\u011fi\u015ftirilmi\u015ftir. \u00dclkemizde WISC-R standardizasyon \u00e7al\u0131\u015fmas\u0131 11 farkl\u0131 il merkezinden se\u00e7ilen 1639 \u00e7ocuk \u00f6rnekleminde yap\u0131lm\u0131\u015f ve 1995\u2019te T\u00fcrk k\u00fclt\u00fcr\u00fcne uyarlanm\u0131\u015ft\u0131r. WISC-R, 10 temel ve 2 tamamlay\u0131c\u0131 alt testten olu\u015fmaktad\u0131r. WISC-R’nin temel alt testleri; Bilgi ve Aritmetik alt testleridir, bu testler bir sonraki versiyonda g\u00fcncellenmi\u015ftir. Test S\u00f6zel (Bilgi, Benzerlikler, Aritmetik, Anlama, Kelime Bilgisi, Say\u0131 A\u00e7\u0131kl\u0131\u011f\u0131) ve Performans (Resim Tamamlama, Resim D\u00fczenleme, Blok Tasar\u0131m, Nesne Birle\u015ftirme, Kodlama, Labirentler) bile\u015fik puanlar\u0131 bar\u0131nd\u0131r\u0131r.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Wechsler\u2019in testini ilk ortaya \u00e7\u0131karma nedeni, Alfred Binet’in ortaya koydu\u011fu \u00fczere, zekan\u0131n tek bir say\u0131 ile yeterince tan\u0131mlanamayacak kadar karma\u015f\u0131k bir konu oldu\u011funa inanmas\u0131yd\u0131. Wechsler hem bu nedenle hem de farkl\u0131 ya\u015f gruplar\u0131na da hitap edecek bir i\u00e7erik \u00fcretimine ihtiya\u00e7 duymu\u015ftu.<\/span> <\/p>\n Orijinal testinin amac\u0131, Fransa\u2019da okulda \u00f6zel yard\u0131ma ihtiya\u00e7 duyan \u00e7ocuklar\u0131 belirlemeye yard\u0131mc\u0131 olmakt\u0131. \u00c7ocu\u011fun motivasyon d\u00fczeyi de dahil olmak \u00fczere \u00e7e\u015fitli bireysel fakt\u00f6rlerin test puanlar\u0131n\u0131 etkileyebilece\u011fini d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyordu. Bundan 16 y\u0131l sonra \u00e7e\u015fitli ara\u015ft\u0131rmalarla WAIS ilk zeka testi \u00e7al\u0131\u015fmalar\u0131n\u0131 k\u00fcm\u00fclatif olarak ilerletmi\u015ftir. Her iki test a\u015fa\u011f\u0131daki tabloda yer ald\u0131\u011f\u0131 \u00fczere kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131r\u0131labilir: <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Bir anlamda, Wechsler’s testi, Binet’nin de benimsedi\u011fi fikirlerin \u00e7o\u011funa geri d\u00f6n\u00fc\u015f olmu\u015ftur. Bu test, tek bir genel puan vermek yerine, s\u0131nava giren ki\u015finin genel g\u00fc\u00e7l\u00fc ve zay\u0131f y\u00f6nlerinin bir profilini sunmaktad\u0131r. \u00d6rne\u011fin, belirli alanlarda y\u00fcksek, ancak di\u011ferlerinde d\u00fc\u015f\u00fck puan almak, belirli bir \u00f6\u011frenme g\u00fc\u00e7l\u00fc\u011f\u00fcn\u00fcn varl\u0131\u011f\u0131na i\u015faret edebilmektedir.<\/span><\/p>\n <\/p>\n Wechsler Zeka Testi uygulan\u0131rken ya\u015f seviyesine ve uyarlanan k\u00fclt\u00fcre g\u00f6re soru i\u00e7eri\u011fi de\u011fi\u015fkenlik g\u00f6sterir. <\/span><\/p>\n En k\u00fc\u00e7\u00fck ya\u015f d\u00fczeyinde,<\/b><\/p>\n 1 ve 2. s\u0131n\u0131f d\u00fczeyinde<\/b>,<\/span><\/p>\n 3 ve 4. s\u0131n\u0131f d\u00fczeyinde,<\/b><\/p>\n Genellikle ak\u0131l y\u00fcr\u00fctme ve okudu\u011funu anlamaya dayal\u0131 problemlerin analiz edilmesi gereken sorular sorulur.<\/span><\/p>\n Zeka testini psikoloji, psikolojik dan\u0131\u015fma ve rehberlik, psikolojik hizmetler mezunlar\u0131 uygulayabilir. Ayr\u0131ca gerekli e\u011fitimleri alarak sertifikaya hak kazanan ki\u015filer de yapabilir.<\/span><\/p>\n \u00d6l\u00e7me-de\u011ferlendirme iki ana ba\u015fl\u0131kta incelenir.<\/span> <\/b><\/p>\n <\/p>\n 1. Ak\u0131l Y\u00fcr\u00fctme, Benzerlik (\u0130ste\u011fe Ba\u011fl\u0131): <\/b>\u00c7ocu\u011fun durum veya varl\u0131klar aras\u0131nda benzerlik kurabilme yetene\u011fini \u00f6l\u00e7meye y\u00f6nelik bir alt testtir.<\/p>\n <\/p>\n \u201cBunlardan hangisi (cevap se\u00e7eneklerinin \u00fczerine gelin) bununla ayn\u0131 a\u011f\u0131rl\u0131ktad\u0131r? (soru i\u015faretinin sol taraf\u0131ndaki y\u0131ld\u0131z\u0131 g\u00f6steriniz)\u201d<\/span> <\/b><\/p>\n \u201cSabah ve \u00f6\u011fleden sonra aras\u0131nda nas\u0131l bir benzerlik vard\u0131r?\u201d (Cevap: Bir g\u00fcnde ikisi de vard\u0131r\/ g\u00fcn i\u00e7inde zaman\u0131 ifade eder vb.)<\/span><\/p>\n <\/p>\n 2. S\u00f6zel Anlama, Kelime Bilgisi: <\/b>\u00c7ocu\u011fun neleri bildi\u011fini, \u00f6\u011frendi\u011fini anlamaya y\u00f6nelik alt testtir.<\/p>\n \u201cSana baz\u0131 resimler g\u00f6sterece\u011fim. \u00d6nce sana bir kelime s\u00f6yleyece\u011fim ve sonra o kelimenin resmini g\u00f6stermeni istiyorum. Hadi ba\u015flayal\u0131m! \u015eimdi r\u00fczg\u00e2r g\u00fcl\u00fcn\u00fc g\u00f6ster.”<\/span><\/p>\n 3. Yarg\u0131lama: <\/b>Ak\u0131l y\u00fcr\u00fctme yoluyla bir \u00e7\u0131kar\u0131mda bulunma kabiliyetini \u00f6l\u00e7er.<\/p>\n <\/p>\n <\/b>\u201cBal\u0131klar denizde ya\u015far. Palamut bir bal\u0131kt\u0131r. O halde palamut sence nerede ya\u015far?\u201d<\/span> <\/p>\n 4. Matris Ak\u0131l Y\u00fcr\u00fctme\/ Seri S\u0131ra Matrisleri \u00d6rne\u011fi: <\/b>Belirli bir \u015fekilde devam eden \u00f6r\u00fcnt\u00fclerin kavranmas\u0131n\u0131 \u00f6l\u00e7meye y\u00f6nelik alt testtir.<\/p>\n \u201cBu kutular\u0131n i\u00e7indeki fig\u00fcrleri g\u00f6r\u00fcyor musun? A\u015fa\u011f\u0131daki cevap sat\u0131r\u0131nda bu \u00f6r\u00fcnt\u00fcy\u00fc devam ettiren \u015fekli se\u00e7.\u201d<\/span><\/p>\n <\/b>5. Kelime Da\u011farc\u0131\u011f\u0131: <\/b>\u00c7ocu\u011fun ka\u00e7 kelime bildi\u011fini ve bunlar\u0131 nas\u0131l dile getirdi\u011fine bakar.<\/p>\n <\/p>\n \u201cHadi bana parkta g\u00f6rebilece\u011fin oyuncaklar\u0131n isimlerini say.\u201d \u201cK\u201d harfiyle ba\u015flayan,bildi\u011fin kelimeleri say.\u201d<\/span><\/p>\n 6. \u00c7al\u0131\u015fma Belle\u011fi, Rakam Aral\u0131\u011f\u0131: <\/b>\u0130\u015fitsel uyaranlar\u0131 akl\u0131nda tutarak problem \u00e7\u00f6zme yetisini \u00f6l\u00e7er.<\/p>\n \u201cHadi bir oyun oynayal\u0131m. Baz\u0131 rakamlar s\u00f6yleyece\u011fim. Bitirdi\u011fimde, aynen s\u00f6yledi\u011fim gibi tekrar etmeni istiyorum.\u201d Ard\u0131ndan, a\u015fa\u011f\u0131daki say\u0131lar\u0131 tam olarak saniyede bir say\u0131 ile \u00e7ok net bir \u015fekilde s\u00f6yler misin? (Serideki say\u0131 s\u0131ralar\u0131 tersten 3\u2019er 3\u2019er saymak, bir 3\u2019er bir 2\u2019\u015fer ilerletmek gibi ya\u015f seviyesine g\u00f6re d\u00fczenlenebilir.)<\/span><\/p>\n 5 \u2013 2 \u2013 1 \u2013 0 \u2013 9 \u2013 6 \u2013 7<\/span><\/p> <\/b> Bu alan, a\u015fa\u011f\u0131daki alt beceri testlerinden olu\u015fur.<\/span><\/p>\n <\/p>\n Bu \u00f6l\u00e7eklerin her biri, akademik performans i\u00e7in hayati \u00f6nem ta\u015f\u0131yan bir yetene\u011fi temsil eder. \u00c7ocu\u011funuz harika s\u00f6zel becerilere sahip olabilir, ancak s\u00f6zl\u00fc \u00e7al\u0131\u015fma belle\u011fi k\u00f6t\u00fcyse, not almak veya b\u00fcy\u00fck fikirler elde etmek i\u00e7in \u00f6\u011fretmenin s\u00f6ylediklerini tutmakta zorlanacakt\u0131r. \u00c7ocu\u011funuz par\u00e7alar ve bir b\u00fct\u00fcn aras\u0131ndaki ili\u015fkileri anlayam\u0131yorsa, \u00e7ok zeki olabilir, ancak ana fikri elde etmek i\u00e7in fikirlere \u00f6ncelik vermekte, g\u00f6revleri par\u00e7alamakta veya ana hatlar olu\u015fturmakta zorluk \u00e7ekebilir. Alt test puanlar\u0131 aras\u0131ndaki \u00f6nemli bir fark, test edilen belirli bir beceride bir sorun oldu\u011funu d\u00fc\u015f\u00fcnd\u00fcrebilir; bu bir \u00f6\u011frenme g\u00fc\u00e7l\u00fc\u011f\u00fcn\u00fcn alt\u0131nda yatan sebebi veya becerilerin olgunla\u015fma oran\u0131ndaki bir de\u011fi\u015fikli\u011fi de g\u00f6sterebilir. Bu nedenle hem temel hem de alt \u00f6l\u00e7eklendirmenin etrafl\u0131ca, alan\u0131nda uzman ki\u015filerce de\u011ferlendirilmesi gerekmektedir.<\/span><\/p>\n <\/p>\n Genel olarak test uygulay\u0131c\u0131lar a\u015fa\u011f\u0131daki gibi s\u0131ralanabilir:<\/span><\/p>\n Wechsler Zeka \u00d6l\u00e7ekleri standartla\u015ft\u0131r\u0131lm\u0131\u015f testlerdir, yani test tasar\u0131m\u0131n\u0131n bir par\u00e7as\u0131 olarak hedef pop\u00fclasyonun b\u00fcy\u00fck bir temsili \u00f6rne\u011fine uygulanm\u0131\u015f ve sonu\u00e7lardan normlar belirlenmi\u015ftir. \u00d6l\u00e7eklerin ortalama standart puan\u0131 100 ve standart sapmas\u0131 15’tir. Standart sapma, teste giren ki\u015finin puan\u0131n\u0131n normun ne kadar \u00fcst\u00fcnde veya alt\u0131nda oldu\u011funu g\u00f6sterir. \u00d6rne\u011fin, on ya\u015f\u0131ndaki bir \u00e7ocuk WISC-III \u00f6l\u00e7e\u011fi ile de\u011ferlendirilir ve 85 tam \u00f6l\u00e7ekli IQ puan\u0131na ula\u015f\u0131r. 100 ortalama puan, temsili \u00f6rneklemdeki t\u00fcm 10 ya\u015f\u0131ndakilerin performans g\u00f6sterdi\u011fi ortalama seviyedir. Bu \u00e7ocu\u011fun puan\u0131, bu normun alt\u0131nda bir standart sapma olacakt\u0131r.<\/span> <\/p>\n Tam \u00f6l\u00e7ekli IQ puan\u0131, de\u011ferlendirme i\u00e7in bir referans noktas\u0131 sa\u011flarken, \u00e7e\u015fitli beceri alanlar\u0131n\u0131n yaln\u0131zca bir ortalamas\u0131d\u0131r. E\u011fitimli bir psikolog, \u00e7ocu\u011fun g\u00fc\u00e7l\u00fc ve zay\u0131f y\u00f6nlerini ke\u015ffetmek i\u00e7in \u00f6l\u00e7e\u011fin alt testlerindeki performans\u0131n\u0131 de\u011ferlendirir bu bulgulara dayal\u0131 olarak yorum-\u00f6nerilerde bulunur.<\/span><\/p>\n <\/p>\n Zeka testlerinin sonu\u00e7lar\u0131, tek ba\u015f\u0131na, bir \u00e7ocu\u011fun gelecekteki yolunun tam bir g\u00f6stergesi olarak g\u00f6r\u00fclmemelidir. Engellilik veya \u00fcst\u00fcn yeteneklilik nedeniyle \u00f6zel ilgiye ihtiya\u00e7 duyabilecek \u00e7ocuklar\u0131 belirlemede \u00e7ok faydal\u0131d\u0131r. Ebeveynler, \u00e7ocuklar\u0131na bu veya ba\u015fka bir zeka testinin sonucunu s\u00f6ylemeyi d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorlarsa olas\u0131 sonu\u00e7lar\u0131 dikkatlice d\u00fc\u015f\u00fcnmelidir. <\/span><\/p>\n Testin tekrar edilmesi gerekirse alt\u0131 ay beklenmelidir.<\/span><\/p>\n <\/span><\/p>\n Kaynaklar:<\/span><\/p>\n \u0130\u00e7erik Tablosu Wechsler Zeka Testi Nedir? Wechsler Yeti\u015fkin Zeka \u00d6l\u00e7e\u011fi (WAIS), ilk olarak 1955 y\u0131l\u0131nda gen\u00e7ler ve yeti\u015fkin bireyler i\u00e7in tasarlanm\u0131\u015f bir zeka testidir. Test, …<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":5380,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"elementor_header_footer","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[116,1],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5379"}],"collection":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5379"}],"version-history":[{"count":25,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5379\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5688,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5379\/revisions\/5688"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5380"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5379"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5379"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5379"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}David Wechsler Neden Yeni Bir Zeka Testi Geli\u015ftirdi?<\/b><\/h3>\n
WISC-R Nedir?<\/b> <\/h3>\n
\n
Stanford Binet Zeka Testi ile Wechsler Zeka Testi Kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131rmas\u0131 <\/b> <\/h3>\n
\n\n
\n STANFORD-BINET ZEKA TEST\u0130<\/b><\/td>\n WECHSLER ZEKA TEST\u0130<\/b><\/td>\n<\/tr>\n \n 1939 y\u0131l\u0131nda geli\u015ftirilmi\u015ftir.<\/span><\/td>\n 1955 y\u0131l\u0131nda tan\u0131t\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r.<\/span><\/td>\n<\/tr>\n \n \u00c7ocuklar \u00fczerinde uygulanmak \u00fczere geli\u015ftirilmi\u015ftir.<\/span><\/td>\n \u00c7ocuklar\u0131n yan\u0131 s\u0131ra yeti\u015fkinler i\u00e7in de kullan\u0131labilir versiyona sahiptir.<\/span><\/td>\n<\/tr>\n \n \u0130lk geli\u015ftirilen zeka testidir.<\/span><\/td>\n Stanford-Binet Zeka Testi\u2019nin eksikliklerini gidermeyi hedeflemi\u015ftir.<\/span><\/td>\n<\/tr>\n \n Zamanlanm\u0131\u015f testleri vurgular.<\/span><\/td>\n Baz\u0131 zamanlanm\u0131\u015f alt testler i\u00e7ermektedir.<\/span><\/td>\n<\/tr>\n \n Tek bir genel zeka puan\u0131 \u00fcretir.<\/span><\/td>\n Farkl\u0131 puan t\u00fcrleri i\u00e7erir.<\/span><\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n Wechsler Zeka Testi Soru \u00d6rnekleri <\/b><\/h2>\n
\n
\n
\n
\n
S\u00f6zel<\/b><\/h3>\n
<\/span><\/p>\nPerformans <\/b><\/h3>\n
\n
Wechsler Zeka Testi Nerede Yap\u0131l\u0131r?<\/b><\/h2>\n
\n
Wechsler Zeka Testi Puanlama \u00d6l\u00e7e\u011fi<\/b> <\/b><\/h2>\n
\n