{"id":5789,"date":"2022-03-18T11:12:49","date_gmt":"2022-03-18T11:12:49","guid":{"rendered":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/?p=5789"},"modified":"2022-03-18T11:21:27","modified_gmt":"2022-03-18T11:21:27","slug":"okul-oncesi-sanat-etkinlikleri","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/tr-blog\/okul-oncesi-sanat-etkinlikleri","title":{"rendered":"Okul \u00d6ncesi Sanat Etkinlikleri"},"content":{"rendered":"\t\t
\nSanat, okul \u00f6ncesi d\u00f6nemdeki \u00e7ocuklar i\u00e7in kendini ifade etmenin en iyi yollar\u0131ndan birisi!<\/p>\n
\u00c7o\u011fu zaman ortal\u0131\u011f\u0131 da\u011f\u0131t\u0131yor gibi g\u00f6r\u00fcnseler de, asl\u0131nda motor becerilerini geli\u015ftiriyor ve hata yapsalar da ak\u0131\u015f\u0131na b\u0131rak\u0131nca neler olaca\u011f\u0131n\u0131 g\u00f6rmeyi \u00f6\u011freniyorlar. Sanat aktiviteleri ayn\u0131 zamanda hangi malzemeleri, hangi renkleri kullanacaklar\u0131n\u0131 se\u00e7erken nas\u0131l karar vermeleri gerekti\u011fini de \u00f6\u011fretiyor.<\/p>\n
Hen\u00fcz okuma yazma bilmedikleri okul \u00f6ncesi d\u00f6nemde \u00e7ocuklar, a\u015fa\u011f\u0131da \u00f6rneklerini verece\u011fimiz etkinlikleri yapabilmek i\u00e7in i\u015flem basamaklar\u0131n\u0131 can kula\u011f\u0131yla dinliyorlar. Bu da onlar\u0131n dinleme becerilerini geli\u015ftiriyor ve dikkat s\u00fcrelerini uzat\u0131yor. Sanat etkinlikleri, \u00e7ocuklar\u0131n hayatlar\u0131 boyunca kullanacaklar\u0131 bir\u00e7ok \u00f6nemli yetenek geli\u015ftirmelerini sa\u011fl\u0131yor ve e\u011flenerek \u00f6\u011frenme imkan\u0131 sunuyor. \u00c7ocuklar deneyerek ve ya\u015fayarak \u00f6\u011frendikleri i\u00e7in de genellikle kal\u0131c\u0131 \u00f6\u011frenme elde etmi\u015f oluyorlar.<\/p>\n
Montessori, Waldorf, Emilia, Reggio gibi \u00e7ocuk merkezli ve temele \u00e7ocu\u011fun d\u00fcnyas\u0131n\u0131 alan e\u011fitim ve ya\u015fam felsefeleri, son d\u00f6nemde etki alan\u0131n\u0131 geli\u015ftiriyor ve okul \u00f6ncesi \u00e7ocuklar\u0131n e\u011flenerek \u00f6\u011frenmelerini sa\u011flayan sanatsal \u00e7al\u0131\u015fmalar\u0131 bu d\u00f6nemde etkili buluyorlar.<\/p>\n
Kre\u015f ve anaokulu d\u00f6nemindeki \u00e7ocuklar i\u00e7in bu i\u00e7eri\u011fimizde yer verdi\u011fimiz el sanatlar\u0131 fikirlerini hayata ge\u00e7irmenin maliyeti d\u00fc\u015f\u00fck, e\u011flencesi b\u00fcy\u00fck oluyor.<\/p>\n
2- 3 ya\u015flar\u0131ndaki kre\u015f d\u00f6nemi \u00e7ocuklar\u0131n\u0131n severek uygulayabilecekleri, odaklanmalar\u0131n\u0131 ve motor becerilerini sa\u011flayacak birka\u00e7 etkinlik \u00f6rne\u011fi\u2026<\/p>\n
Farkl\u0131 bir boyama deneyimi sunacak bu etkinlikle \u00e7ocuklar suyun \u015fekil de\u011fi\u015ftirmesini de e\u011flenerek g\u00f6zlemlemi\u015f oluyorlar. Bu farkl\u0131 resim sanat\u0131 i\u00e7in gerekli malzemeler ise \u015f\u00f6yle:<\/p>\n
Suland\u0131r\u0131lm\u0131\u015f renkli boyalar\u0131 buz kal\u0131plar\u0131nda dondurun. Tamamen buz tuttuktan sonra kal\u0131ptan \u00e7\u0131kar\u0131p ka\u011f\u0131d\u0131n \u00fczerine koyun. Ka\u011f\u0131d\u0131 hareket ettirerek buzun ka\u011f\u0131tta b\u0131rakt\u0131\u011f\u0131 desenleri izleyin.<\/p>\n
Bu resim tekni\u011fi ile \u00e7ocuklar harika bir tasar\u0131m yaparken di\u011fer yandan da buzun erimesine tan\u0131kl\u0131k ediyorlar. Kendi tablolar\u0131n\u0131 resmetmenin verdi\u011fi gururla ayn\u0131 zamanda bilimsel bir deney ve g\u00f6zlem de yapm\u0131\u015f oluyorlar. Ayr\u0131ca buzu ka\u011f\u0131d\u0131n \u00fczerinden d\u00fc\u015f\u00fcrmemeye \u00e7al\u0131\u015fan \u00e7ocuklar\u0131n el g\u00f6z koordinasyonlar\u0131 ve kaba motor becerileri de geli\u015fiyor.<\/p>\n
Ev yap\u0131m\u0131 oyun hamuruna benzeyen bu etkinli\u011fin tarifinde her evde bulunan temel malzemeler yer al\u0131yor ve tamamen do\u011fal \u00fcr\u00fcnlerden olu\u015fuyor. Dokunarak ke\u015ffetmeyi seven 2- 3 ya\u015f d\u00f6nemi \u00e7ocuklar\u0131n\u0131n g\u00fcven i\u00e7inde e\u011flenmesini sa\u011flayacak duyusal hamurun malzemeleri ise \u015funlar:<\/p>\n
T\u00fcm malzemeleri derince bir plastik kapta kar\u0131\u015ft\u0131r\u0131n. Dilerseniz malzemeleri kaba d\u00f6kme i\u015flemini de \u00e7ocu\u011funuza yapt\u0131rabilirsiniz, bundan da keyif alacakt\u0131r. G\u0131da boyas\u0131n\u0131 dikkatlice sizin eklemenizde fayda var.<\/p>\n
\u00c7ocuklar\u0131n \u015fekil vermekten b\u00fcy\u00fck zevk alacaklar\u0131 bu oyun hamuru, el kaslar\u0131n\u0131 ve motor becerilerini ileriye g\u00f6t\u00fcr\u00fcyor. Hamurlar\u0131n farkl\u0131 renklerini bir araya getirerek yepyeni nesneler tasarlamak, yarat\u0131c\u0131l\u0131\u011f\u0131 ve hayal d\u00fcnyas\u0131n\u0131 geli\u015ftirmesi a\u00e7\u0131s\u0131ndan olduk\u00e7a etkili bir oyuncak oluyor.<\/p>\n
Vurmal\u0131 \u00e7alg\u0131lar 2 – 3 ya\u015f\u0131ndaki \u00e7ocuklar i\u00e7in en uygun ve e\u011flenceli m\u00fczik aletlerinden. \u00c7ok az malzemeyle yap\u0131lan bu geri d\u00f6n\u00fc\u015f\u00fcm projesi, ayn\u0131 zamanda \u00e7ocuklar\u0131n geri d\u00f6n\u00fc\u015f\u00fcm\u00fcn de\u011ferini \u00f6\u011frenmelerine yard\u0131mc\u0131 oluyor. Bu e\u011flenceli deneyim i\u00e7in gerekli mazlemeler:<\/p>\n
Balonun \u015fi\u015firilmesini sa\u011flayan sert u\u00e7 k\u0131sm\u0131n\u0131 keserek yuvarla\u011fa yak\u0131n bir \u015fekilde olmas\u0131n\u0131 sa\u011flay\u0131n. Bo\u015f ve temiz olan sal\u00e7a kutusuna bu balonu ge\u00e7irin. Sal\u00e7a kutusunun kenarlar\u0131n\u0131 d\u00fcz renk bir kartonla kaplay\u0131n. Renkli kartonlardan diledi\u011finiz \u015fekillerde s\u00fcslemeler keserek trampetinizi s\u00fcsleyin. Tahta boncuklar\u0131 \u00e7\u00f6p \u015fi\u015f \u00e7ubuklar\u0131n\u0131n ucuna ge\u00e7irin ve trampeti \u00e7alman\u0131z\u0131 sa\u011flayacak \u00e7ubuklar\u0131 elde edin.<\/p>\n
\u00c7ok kolay elde edilebilen bu m\u00fczik aletini yaparken d\u0131\u015f\u0131ndakini s\u00fcslemeleri kendisi kesip yap\u0131\u015ft\u0131ran \u00e7ocu\u011funuz, hem ince motor hem de karar verme becerilerini kullan\u0131yor.<\/p>\n
K\u00fc\u00e7\u00fck hareketlerle sa\u011fa sola sallay\u0131nca ses \u00e7\u0131karan oyuncaklar bebeklikten itibaren \u00e7ocuklar\u0131n ilgisini \u00e7ekiyor. Bu oyuncaklara benzeyen \u00e7alg\u0131lar da 2 – 3 ya\u015f \u00e7ocuklar\u0131 i\u00e7in en uygun \u00e7alg\u0131lar aras\u0131nda yer al\u0131yor. \u00dcstelik bir de kendi tasarlad\u0131klar\u0131 bir m\u00fczik aleti olursa daha b\u00fcy\u00fck istek ve heyecanla kendilerini m\u00fczi\u011fe veriyorlar. Ka\u011f\u0131t tabaklar\u0131 kullanarak yapabilecekleri bu m\u00fczik aleti ile hem oynay\u0131p hem de m\u00fczik yapabiliyorlar. Ka\u011f\u0131t tabaktan tef yapmak i\u00e7in a\u015fa\u011f\u0131daki malzemeler gerekiyor:<\/p>\n
Tabaklar\u0131n kenarlar\u0131na delge\u00e7le be\u015fer tane delik a\u00e7\u0131n. Gazoz kapaklar\u0131n\u0131 da \u00e7iviyle tam ortalar\u0131ndan delin ve s\u0131rtlar\u0131 birbirlerine gelecek \u015fekilde yerle\u015ftirerek ortalar\u0131ndan ge\u00e7irece\u011finiz iple ba\u011flay\u0131n. Kenarlar\u0131n\u0131 deldi\u011finiz tabaklar\u0131n i\u00e7 k\u0131s\u0131mlar\u0131n\u0131 birbirlerine denk getirerek a\u00e7t\u0131\u011f\u0131n\u0131z deliklerden iple ba\u011flay\u0131n. Ortalar\u0131ndan ip ge\u00e7irdi\u011finiz kapaklar\u0131 da bu deliklerden ge\u00e7irerek taba\u011f\u0131n kenar\u0131na sabitleyin. Tamamen s\u0131kmay\u0131n ki sallad\u0131\u011f\u0131n\u0131zda ses \u00e7\u0131ks\u0131n. \u0130\u015fte bir m\u00fczik aleti daha haz\u0131r!<\/p>\n
Bu m\u00fczik aletini yaparken delge\u00e7 kullanma ve deliklerden ip ge\u00e7irme g\u00f6revlerini \u00fcstlenen \u00e7ocu\u011fun ba\u011flama i\u015fini yaparken ince motor becerileri geli\u015fiyor. Deliklere ipi ge\u00e7irirken odaklan\u0131yorlar ve sab\u0131rl\u0131 olmay\u0131 \u00f6\u011freniyorlar.<\/p>\n
Su i\u00e7erken pipet yard\u0131m\u0131yla fokurdatmay\u0131 seven minikler i\u00e7in uygun olabilecek bu etkinlik, ayn\u0131 zamanda \u00fcflemenin etkisini somut olarak da g\u00f6rmelerini sa\u011fl\u0131yor. Malzemeler:<\/p>\n
Ka\u011f\u0131d\u0131n\u0131z\u0131n b\u00fcy\u00fckl\u00fc\u011f\u00fcnde oldu\u011funu d\u00fc\u015f\u00fcnd\u00fc\u011f\u00fcn\u00fcz bir kab\u0131 su ile doldurun (kenarlar\u0131 y\u00fcksek bir tepsi de olur). Sulu boya f\u0131r\u00e7as\u0131na farkl\u0131 renkte boyalar\u0131 yedirerek tepsideki suya dokundurup \u00e7ekin ve pipetle \u00fcfleyerek suyunuzu k\u00f6p\u00fcrt\u00fcn. Olu\u015fan renkli kabarc\u0131klar\u0131n \u00fczerine dokunacak \u015fekilde ka\u011f\u0131d\u0131n\u0131z\u0131 yat\u0131r\u0131p \u00e7ekin ve ebru bask\u0131n\u0131z haz\u0131r!<\/p>\n
Sulu boya \u00fczerinde f\u0131r\u00e7ay\u0131 gezdirmeye bay\u0131lan 2 – 3 ya\u015f d\u00f6nemi \u00e7ocuklar su ile oynanan oyunlara \u00f6zellikle ilgi duyuyorlar. Ayr\u0131ca suyu k\u00f6p\u00fcrtme a\u015famas\u0131 da onlar i\u00e7in olduk\u00e7a dikkat \u00e7ekici ve e\u011flenceli bir ad\u0131m oluyor.<\/p>\n
Anaokulu d\u00f6nemlerinde uygulanan 4 – 5 ya\u015f etkinlikleri, \u00e7ocuklar\u0131n sanat\u0131n fark\u0131na varmaya ba\u015flad\u0131klar\u0131 ad\u0131mlar oluyor. \u00c7ocuklar\u0131n bu ya\u015fta sanatla me\u015fgul olmalar\u0131, \u00f6m\u00fcr boyu kullanacaklar\u0131 yarat\u0131c\u0131 d\u00fc\u015f\u00fcnme, ke\u015ffetme ve problem \u00e7\u00f6zme becerileri i\u00e7in temel olu\u015fturuyor. \u0130\u015fte 4 – 5 ya\u015f \u00e7ocuklar\u0131 i\u00e7in sanat etkinlikleri \u00f6rnekleri\u2026<\/p>\n
Makas kullanmay\u0131 \u00f6\u011frenen t\u00fcm \u00e7ocuklar, bu gerecin ortaya \u00e7\u0131kard\u0131\u011f\u0131 \u015fekilleri g\u00f6rmeye bay\u0131l\u0131yorlar. Doyas\u0131yla makas kullanabilmenin yan\u0131nda, kestikleri ka\u011f\u0131tlar\u0131 yuvarlayarak ufac\u0131k hale getirecekleri bu etkinlik tam bir ka\u011f\u0131t sanat\u0131. Birka\u00e7 beceriyi ayn\u0131 anda tetikleyen bu etkinlik i\u00e7in gerekli malzemeler:<\/p>\n
\u00d6ncelikle tuvalinize b\u00fcy\u00fck ve basit bir resim, desen \u00e7izin (\u00f6rne\u011fin bir kedi, bir \u00e7i\u00e7ek). Renkli el i\u015fi ka\u011f\u0131tlar\u0131n\u0131z\u0131 iki\u015fer cm lik uzun \u015feritler halinde kesin. Rengarenk ve \u00e7ok say\u0131da minik rulolar elde edeceksiniz. Sonraki ad\u0131m ise \u00e7ok daha e\u011flenceli! \u00c7izdi\u011finiz desenin i\u00e7ine yap\u0131\u015ft\u0131r\u0131c\u0131 s\u00fcr\u00fcn ve k\u0131v\u0131rd\u0131\u011f\u0131n\u0131z el i\u015fi ka\u011f\u0131tlar\u0131n\u0131, d\u00fcz k\u0131s\u0131mlar\u0131 zemine gelecek \u015fekilde yap\u0131\u015ft\u0131r\u0131n. \u00c7izilen resmin tamam\u0131n\u0131 doldurana kadar yap\u0131\u015ft\u0131rmaya devam edin.<\/p>\n
El i\u015fi ka\u011f\u0131tlar\u0131n\u0131 keserken ince motor becerilerini geli\u015ftiren \u00e7ocuklar, yap\u0131\u015ft\u0131rma a\u015famas\u0131nda sarf ettikleri dikkat ve \u00e7aba ile kendi sanat eserlerini olu\u015fturman\u0131n tad\u0131na var\u0131yorlar. Belirli bir alan\u0131 ta\u015f\u0131rmadan ayn\u0131 renk ile doldurmay\u0131 gerektiren bu etkinlikte s\u0131n\u0131r kavram\u0131n\u0131 \u00f6\u011frenmeleri de m\u00fcmk\u00fcn oluyor.<\/p>\n
Marakas okul \u00f6ncesi d\u00f6nemdeki \u00e7ocuklar i\u00e7in en uygun olan m\u00fczik aletlerinden bir tanesi. Yaln\u0131zca sa\u011fa sola ve a\u015fa\u011f\u0131 yukar\u0131 sallayarak m\u00fczik yapmay\u0131 sa\u011flayan marakas, kullan\u0131m\u0131n kolayl\u0131\u011f\u0131 sayesinde oyuncakla oynuyor hissi veriyor. Evde kolayl\u0131kla marakas yapabilece\u011finiz malzemeler ise \u015funlar:<\/p>\n
Pet \u015fi\u015fenizin i\u00e7ine \u00e7eyre\u011fini dolduracak kadar taneli madde koyun. Tanelerin ne oldu\u011funa, b\u00fcy\u00fckl\u00fc\u011f\u00fcne ve miktar\u0131na g\u00f6re \u00e7\u0131kan ses de de\u011fi\u015fecektir. Dilerseniz birka\u00e7 farkl\u0131 malzemeden farkl\u0131 marakaslar tasarlayabilirsiniz. Kapa\u011f\u0131n\u0131 kapatt\u0131ktan sonra, \u00e7ocu\u011funuzun renkli bantlarla marakas\u0131n\u0131 diledi\u011fi gibi s\u00fcslemesine izin verin.<\/p>\n
Kendi m\u00fczik aletini kendisi \u00fcretmi\u015f olman\u0131n gururuyla \u015fark\u0131lara e\u015flik eden \u00e7ocuklar\u0131n ritim duygusu geli\u015fiyor. Bantlar\u0131 kesip yap\u0131\u015ft\u0131r\u0131rken kulland\u0131\u011f\u0131 k\u00fc\u00e7\u00fck kaslar\u0131 sayesinde ince motor becerileri kuvvetlenen \u00e7ocuklar\u0131n, m\u00fczi\u011fin ritmine uymaya \u00e7al\u0131\u015f\u0131rken dikkat ve odaklanma s\u00fcreleri de olumlu etkileniyor.<\/p>\n
Sa\u011f ve solu kavratmaya y\u00f6nelik uygulanabilecek bu etkinlik, ritim duygusunu geli\u015ftirmek ve notalar\u0131 sezdirmek i\u00e7in de faydal\u0131 oluyor. Bolca hareket, dans ve e\u011flence i\u00e7eren oyun evde ailecek de oynanabiliyor. Bu oyunun malzemeleri:<\/p>\n
Ka\u011f\u0131tlara sa\u011f el ve sol el \u015fekilleri \u00e7izerek kesin. Yumruk \u015fekli i\u00e7in yuvarlak kesmeniz yeterli. Kar\u0131\u015f\u0131k bir \u015fekilde bu \u015fekilleri masan\u0131n \u00fczerine da\u011f\u0131t\u0131n. \u0130stedi\u011finiz, \u00e7ocu\u011fun da ho\u015funa gidecek bir m\u00fczik a\u00e7\u0131n ve \u00e7ocu\u011funuzla birlikte masan\u0131n etraf\u0131nda m\u00fczi\u011fe uygun dans edin. Ayn\u0131 zamanda m\u00fczi\u011fin ritmine uygun tempo tutacaks\u0131n\u0131z. Bu tempo tutma i\u015fini masan\u0131n size en yak\u0131n yerinde duran el \u015feklinin \u00fczerine kar\u015f\u0131l\u0131k gelen elinizi vurarak yapacaks\u0131n\u0131z. Sa\u011f el \u015fekline sa\u011f elinizi, sol el \u015fekline sol elinizi, yuvarla\u011fa yumruk yap\u0131lm\u0131\u015f elinizi denk getirmeye \u00e7al\u0131\u015f\u0131n.<\/p>\n
Bu etkinlik dikkat, ritim tutma, konsantrasyon gibi bir\u00e7ok alanda kazan\u0131m sa\u011fl\u0131yor. Tak\u0131mlar halinde de oynanabilen oyun, ileti\u015fimi kuvvetlendirmesi ve payla\u015f\u0131mlar\u0131 art\u0131rmas\u0131 a\u00e7\u0131s\u0131ndan da tercih edilebilir.<\/p>\n
Maddenin renk ve \u015fekil de\u011fi\u015ftirdi\u011fini g\u00f6zlemlemek \u00e7ocuklar\u0131n olduk\u00e7a ilgisini \u00e7ekiyor. Bu aktivite de \u015fekilden \u015fekle giren t\u0131rt\u0131llar\u0131 g\u00f6zlemleyen \u00e7ocuklar\u0131 \u00e7ok e\u011flendiriyor. Suya girince k\u0131vr\u0131lan ve renklenen t\u0131rt\u0131llar\u0131 yapmak i\u00e7in a\u015fa\u011f\u0131daki malzemeler yeterli:<\/p>\n
Pe\u00e7eteleri istedi\u011finiz renk ve desenlerde boyay\u0131n. Bir tane beyaz boyanmam\u0131\u015f pe\u00e7ete, bir tane boyad\u0131\u011f\u0131n\u0131z pe\u00e7etelerden al\u0131n. \u0130\u00e7erde boyanm\u0131\u015f olan kalacak \u015fekilde pipetin etraf\u0131na s\u0131k\u0131ca sar\u0131n, yanlardan ortaya do\u011fru s\u0131k\u0131\u015ft\u0131rarak b\u00fcz\u00fc\u015ft\u00fcr\u00fcn. Pipeti i\u00e7inden \u00e7ekin ve olu\u015fan t\u0131rt\u0131l \u015feklinin bir ucuna siyah ke\u00e7eli kalemle birer nokta \u015feklinde g\u00f6z ili\u015ftirin. Olu\u015fan minik t\u0131rt\u0131llar\u0131n\u0131z\u0131 su dolu taba\u011f\u0131n i\u00e7ine b\u0131rak\u0131n. Islanan pe\u00e7eteler geni\u015fleyerek uzuyor ve t\u0131rt\u0131l\u0131n\u0131z hareket ediyor. i\u00e7indeki renkler d\u0131\u015fardaki beyaz olan\u0131 da renklendiriyor ve g\u00f6rsel bir \u015f\u00f6len olu\u015fturuyor.<\/p>\n
Boyamada hangiirengi kullanaca\u011f\u0131n\u0131 se\u00e7erken karar verme becerisini geli\u015ftiren \u00e7ocuklar, \u0131slanan pe\u00e7etenin d\u00fcz olmak isteyi\u015fini ve boyalar\u0131n da\u011f\u0131lmas\u0131n\u0131 izlerken suyun baz\u0131 maddeleri nas\u0131l etkiledi\u011fini g\u00f6zlemliyorlar.<\/p>\n
Nerede olursa olsun t\u00fcm \u00e7ocuklar renklendirmeyi seviyor. Renkleri bir araya getirerek kendi tasar\u0131mlar\u0131n\u0131 yapabilecekleri bu etkinlik i\u00e7in gerekli malzemeler \u015funlar:<\/p>\n
Tuvalin \u00fcst k\u0131sm\u0131na pastel boyalar\u0131 ister b\u00fct\u00fcn olarak isterseniz de makasla kesece\u011finiz par\u00e7alar halinde yerle\u015ftirin. Sa\u00e7 kurutma makinesiyle \u0131s\u0131tarak boyalar\u0131n erimesini ve tuvalde akmas\u0131n\u0131 sa\u011flay\u0131n. Dilerseniz sa\u011fa sola hareket ettirerek desenler olu\u015fmas\u0131n\u0131 sa\u011flayabilirsniz.<\/p>\n
\u0130\u015fte bu kadar basit bir i\u015flemle \u00e7ocu\u011funuz odas\u0131n\u0131n duvarlar\u0131n\u0131 s\u00fcsleyecek tablolar\u0131 kendisi yapabiliyor. En sevdikleri renkleri se\u00e7erek ka\u011f\u0131t \u00fczerinde yerle\u015ftirdikleri bu sanat projesi, karar vermelerine imkan sa\u011fl\u0131yor. Kendi renklerinin uyumunu yakalayan \u00e7ocuklar\u0131n sanatsal y\u00f6nleri ve g\u00f6rsel zevkleri de geli\u015fiyor.<\/p>\n
Okul \u00f6ncesi d\u00f6nemdeki \u00e7ocuklara uygulanmas\u0131 d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fclen her \u00e7al\u0131\u015fmada dikkat edilecek baz\u0131 noktalar vard\u0131r. \u00d6zellikle,<\/p>\n
Kaynaklar:<\/p>\n
https:\/\/handsonaswegrow.com\/creative-art-activities-preschoolers\/<\/a><\/p>\n https:\/\/www.earlychildhoodeducationzone.com\/art-activities-for-preschoolers\/<\/a><\/p>\n https:\/\/babbledabbledo.com\/20-preschool-art-projects\/<\/a><\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t \u0130\u00e7erik Tablosu Sanat, okul \u00f6ncesi d\u00f6nemdeki \u00e7ocuklar i\u00e7in kendini ifade etmenin en iyi yollar\u0131ndan birisi! \u00c7o\u011fu zaman ortal\u0131\u011f\u0131 da\u011f\u0131t\u0131yor gibi g\u00f6r\u00fcnseler de, asl\u0131nda motor becerilerini …<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":5794,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"elementor_header_footer","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[116,1],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5789"}],"collection":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5789"}],"version-history":[{"count":10,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5789\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5816,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5789\/revisions\/5816"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5794"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5789"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5789"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5789"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}