{"id":5865,"date":"2022-04-03T18:11:49","date_gmt":"2022-04-03T18:11:49","guid":{"rendered":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/?p=5865"},"modified":"2022-04-03T18:13:50","modified_gmt":"2022-04-03T18:13:50","slug":"analitik-dusunme-nedir","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/tr-blog\/analitik-dusunme-nedir","title":{"rendered":"Analitik D\u00fc\u015f\u00fcnme Nedir?"},"content":{"rendered":"\t\t
Analitik d\u00fc\u015f\u00fcnme, problemleri \u00e7\u00f6zerken sistematik bir yol izleyebilme yetene\u011fidir. Ki\u015finin sosyal, mesleki ve entelekt\u00fcel ya\u015fam\u0131n\u0131 etkileyen bir d\u00fc\u015f\u00fcnme yap\u0131s\u0131 olan bu beceriye sahip bireyler, bir problemi t\u00fcmdengelim y\u00f6ntemi ile alt ba\u015fl\u0131klara ay\u0131rarak, probleme sebep olabilecek her bir olas\u0131l\u0131\u011f\u0131 de\u011ferlendirir ve eldeki verilerle birle\u015ftirip \u00e7\u00f6z\u00fcme ula\u015f\u0131rlar.<\/p>
Analitik beceriler, ki\u015finin analitik d\u00fc\u015f\u00fcnme yoluyla verileri toplamas\u0131na, d\u00fczenlemesine, g\u00f6rselle\u015ftirmesine ve de\u011ferlendirmesine olanak sa\u011flar.<\/p>
Analitik d\u00fc\u015f\u00fcnme becerisi geli\u015fmi\u015f ki\u015filer, mant\u0131k- muhakeme gerektiren konularda daha ba\u015far\u0131l\u0131d\u0131rlar. Sorgulay\u0131c\u0131 y\u00f6nleri de geli\u015fmi\u015f oldu\u011fu i\u00e7in, do\u011frulu\u011fu kan\u0131tlanmam\u0131\u015f bilgilere d\u00fc\u015f\u00fcnmeden inanmazlar. Merak duygular\u0131 kuvvetli olan bu ki\u015filer, ayn\u0131 zamanda olaylar\u0131n bir sonraki ad\u0131m\u0131n\u0131 tahmin etmede de iyidirler. Yarat\u0131c\u0131 cevaplar\u0131 ve ak\u0131ll\u0131ca ortaya koyabilecekleri \u00e7\u00f6z\u00fcmleri vard\u0131r. Bu y\u00f6n\u00fcyle sosyal hayatta oldu\u011fu gibi akademik hayatta ve \u00e7al\u0131\u015fma hayat\u0131nda da di\u011ferlerinden s\u0131yr\u0131larak \u00f6ne \u00e7\u0131kmay\u0131 ba\u015far\u0131rlar.<\/p>
Mant\u0131ksal ak\u0131l y\u00fcr\u00fctmeyi olduk\u00e7a ba\u015far\u0131l\u0131 kullanan bu ki\u015filer, daha az hata yaparlar ve kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131klar\u0131 zorluklar kar\u015f\u0131s\u0131nda daha diren\u00e7li davranabilirler. Ara\u015ft\u0131rma y\u00f6nleri kuvvetlidir, ara\u015ft\u0131rmalar\u0131 sonucunda elde ettikleri verileri ba\u015far\u0131yla analiz ederek tahminlerde bulunur ve kolayca problemin \u00e7\u00f6z\u00fcm\u00fcne ula\u015f\u0131rlar.<\/p>
Analitik d\u00fc\u015f\u00fcnme becerisi geli\u015fmi\u015f olan ki\u015filer, a\u015fa\u011f\u0131daki beceri alanlar\u0131nda g\u00f6zle g\u00f6r\u00fcl\u00fcr \u015fekilde ileridedir:<\/p>
Karma\u015f\u0131k problemlerin \u00fcstesinden gelme konusunda iyi olan analitik d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcrler, ekipleri i\u00e7erisinde lider olarak \u00f6ne \u00e7\u0131kmay\u0131 ba\u015far\u0131rlar. Yenili\u011fe a\u00e7\u0131kt\u0131rlar ve tak\u0131m arkada\u015flar\u0131n\u0131n yeni fikirleri benimsemelerine ve ileri g\u00f6r\u00fc\u015fl\u00fc olmalar\u0131 i\u00e7in cesaret toplamalar\u0131na \u00f6nayak olurlar.<\/p>
Analitik d\u00fc\u015f\u00fcnme yetene\u011fi ki\u015fiye, \u00f6ng\u00f6r\u00fcl\u00fc olma \u00f6zelli\u011fi kazand\u0131r\u0131r. Analitik d\u00fc\u015f\u00fcnme becerisi geli\u015fmi\u015f ki\u015filer, sonucu tahmin etmede ustad\u0131rlar, bu y\u00f6n\u00fcyle \u00fcr\u00fcn veya hizmet \u00fcretirken geli\u015ftirme a\u015famas\u0131nda en uygun planlamay\u0131 yapabilirler. Neyin \u00f6ncelikli oldu\u011funu iyi bilirler ve s\u0131ralama yaparken tak\u0131m arkada\u015flar\u0131na yol g\u00f6sterme konusunda \u00f6nc\u00fc olabilirler. Problemler kar\u015f\u0131s\u0131nda \u00fcmitsizli\u011fe kap\u0131lmak yerine aksiliklere ve ba\u015far\u0131s\u0131zl\u0131klara birer \u00f6\u011frenme f\u0131rsat\u0131 olarak yakla\u015f\u0131rlar. Var olan problemin \u00e7\u00f6z\u00fcm\u00fc i\u00e7in ge\u00e7mi\u015ften \u00f6\u011frendikleri ile yeni \u00f6\u011frendiklerini sentezleyerek sorunun \u00f6z\u00fcne inerler ve mant\u0131kl\u0131 bir \u00e7\u00f6z\u00fcm \u00fcretirler.<\/p>
Analitik d\u00fc\u015f\u00fcnceyi kar\u015f\u0131la\u015f\u0131lan problemlerde uygularken kullan\u0131lan teknikler vard\u0131r. Analitik d\u00fc\u015f\u00fcnen bir birey \u00f6ncelikle ele\u015ftirel d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcr. Kar\u015f\u0131la\u015ft\u0131\u011f\u0131 her bir durum, olay veya olguya yakla\u015f\u0131m\u0131nda her zaman \u015f\u00fcphecidir. \u00dczerine d\u00fc\u015f\u00fcnmeden kolay kolay kabul etmez, do\u011frulay\u0131c\u0131 kan\u0131tlar g\u00f6rmek ister. Ara\u015ft\u0131rmalar yapar, analiz eder, ula\u015ft\u0131\u011f\u0131 verileri s\u0131n\u0131fland\u0131rarak birle\u015ftirerek \u00e7\u00f6z\u00fcme ula\u015f\u0131r.<\/p>
Ki\u015finin ya\u015fam\u0131nda bu denli \u00f6neme sahip olan analitik d\u00fc\u015f\u00fcnceyi geli\u015ftirmek i\u00e7in, g\u00fcnl\u00fck ya\u015famda s\u0131k\u00e7a kar\u015f\u0131la\u015f\u0131labilecek basit y\u00f6ntemler uygulanabilir, s\u00fcr\u00fckleyici sinema filmleri, i\u00e7 i\u00e7e ge\u00e7mi\u015f olaylar sarmal\u0131 i\u00e7eren kitaplar, karma\u015f\u0131k matematik problemleri, \u00e7e\u015fitli strateji oyunlar\u0131 bu ama\u00e7la kullan\u0131labilir. Ayr\u0131ca detaylara dikkat etmek, yeniliklere ve \u00f6\u011frenmeye a\u00e7\u0131k olmak da analitik d\u00fc\u015f\u00fcnme becerisini geli\u015ftirmede etkili olacakt\u0131r.<\/p>
<\/a>Kaynak:<\/p> Analitik d\u00fc\u015f\u00fcnme, problemleri \u00e7\u00f6zerken sistematik bir yol izleyebilme yetene\u011fidir. Ki\u015finin sosyal, mesleki ve entelekt\u00fcel ya\u015fam\u0131n\u0131 etkileyen bir d\u00fc\u015f\u00fcnme yap\u0131s\u0131 olan bu beceriye sahip bireyler, bir …<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":5866,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"elementor_header_footer","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[116,1],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5865"}],"collection":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5865"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5865\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5871,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5865\/revisions\/5871"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5866"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5865"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5865"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/mecokullari.k12.tr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5865"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}